AKASZTÓ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6221 AKASZTÓ, FŐ U. 40
K Ö Z L E M É N Y E
PACSIRTA ÓVODA és MINIBÖLCSŐDE BEIRATKOZÁS RENDJE a 2025/2026 NEVELÉSI ÉVRE
Beiratkozás helye:
Pacsirta Óvoda és Minibölcsőde
6221 Akasztó Szent István utca 67.
2025. 04. 28. hétfő
2025. 04. 29. kedd
2025. 04. 30. szerda
Beiratkozás reggel 7 órától délután 16 óráig a fent jelzett napokon.
- Beiratkozáskor az alábbi közokiratokat, dokumentumokat kell bemutatni:
- a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolványát
- a szülő személyazonosságát igazoló hatósági igazolványokat és lakcímet igazoló hatósági igazolványát
- a gyermek anyakönyvi kivonatát
- a gyermek TAJ kártyáját
- nem magyar állampolgár esetén a Magyarország területén való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,
- a gyermek köznevelési ellátásához elengedhetetlenül szükséges szakorvosi diagnózisának adatai/javaslat (ételallergia/ diabétesz)
- a pedagógiai szakszolgálat szakértői és rehabilitációs bizottság véleményét a sajátos nevelési igényére, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségére,
- tartós gyógykezelésére vonatkozó dokumentum
A napi négy órában óvodai nevelésre kötelezett gyermek szülője, ha gyermeke az ÓVODAKÖTELEZETTSÉGÉT KÜLFÖLDÖN TELJESÍTI, köteles arról a beiratkozás idejének utolsó határnapját követő 15 napon belül írásban értesíteni az Oktatási Hivatalt. A napi négy órában óvodai nevelésre kötelezett, az óvodával jogviszonyban álló gyermek szülője, ha gyermeke az óvodakötelezettségét a jövőben külföldön teljesíti, előzetesen köteles értesíteni az óvodaigazgatót.
A MINIBÖLCSŐDEI FELVÉTELRE történő jelentkezés az óvodai beiratkozással egyidőben történik. A szülő az óvodai nevelésben történő részvételre jogszabály alapján kötelezett gyermekét köteles beíratni a települési önkormányzat által közzétett közleményben meghatározott időpontban. Ha az óvodai nevelésben való részvételre kötelezett gyermeket nem íratja be a szülő az intézményvezető felhívja a szülő figyelmét a jogkövetkezményekre
AZ ÓVODALÁTOGATÁSI KÖTELEZETTSÉG ALÓL FELMENTÉS: A szülő – 2025. április 15. napjáig benyújtott – kérelme alapján a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek a negyedik életévét betölti, különös méltánylást érdemlő esetben, – ha a szülő a gyermek negyedik életévének betöltését megelőzően már kérelmezte, úgy újabb – kérelem alapján annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek az ötödik életévét betölti a Kormány rendeletében kijelölt szerv (a továbbiakban: felmentést engedélyező szerv) felmentheti a gyermeket az óvodai foglalkozáson való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, sajátos helyzete indokolja. Ha az eljárásban szakértőt kell meghallgatni, csak az óvodavezető vagy a védőnő, továbbá tartós gyógykezelés alatt álló gyermek esetében az Eütv. 89. §-a szerinti általános járóbeteg-szakellátásban, vagy az Eütv. 91. §-a szerinti általános fekvőbeteg-szakellátásban részt vevő szakorvos rendelhető ki. Tartós gyógykezelés alatt álló gyermek esetében a kérelem a tárgyév április 15. napja után is benyújtható. Az eljárási határidő ötven nap.
ÓVODAI KÖRZET: www.oktatas.hu/Oktatási Hivatal/KIR hivatali ügyek/ Köznevelési intézmény körzethatárai/Köznevelési intézmények körzethatárait tartalmazó publikus nyilvántartás
A szülő, az óvodai beiratkozás napján - az elektronikus elérhetőségének megadásával - kérheti, hogy elektronikus úton értesítést kapjon gyermeke óvodai felvételt nyert, vagy felvétele elutasításra került. Felhívom a Szülők figyelmét, hogy a megadott időben, a jelen közleményben foglaltak szerint gondoskodjanak a gyermekek beíratásáról.
A felvételi kérelem innen letölthető: pom-ovi-felveteli-kerelem-2025-docx
AKASZTÓ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6221 AKASZTÓ, FŐ U. 40
K Ö Z L E M É N Y E
PACSIRTA ÓVODA és MINIBÖLCSŐDE BEIRATKOZÁS RENDJE a 2025/2026 NEVELÉSI ÉVRE
Beiratkozás helye:
Pacsirta Óvoda és Minibölcsőde
6221 Akasztó Szent István utca 67.
Beiratkozás ideje:
2025. 04. 28. hétfő
2025. 04. 29. kedd
2025. 04. 30. szerda
Beiratkozás reggel 7 órától délután 16 óráig a fent jelzett napokon.
A mini bölcsődei beiratkozáskor az alábbi dokumentumok bemutatása szükséges:
Ø a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolványát
Ø a szülő személyazonosságát igazoló hatósági igazolványokat és lakcímet igazoló hatósági igazolványát
Ø a gyermek anyakönyvi kivonatát
Ø a gyermek TAJ kártyáját
Ø nem magyar állampolgár esetén a Magyarország területén való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,
Ø a házi gyermekorvos vagy a háziorvos igazolása arról, hogy a gyermek egészségi állapota alapján bölcsődében gondozható, amit az ellátás megkezdésekor kell bemutatni
Ø a munkáltató igazolást a szülő munkaviszonyáról, munkavégzésre irányuló jogviszonyáról,
Ø a gyermek ellátásához elengedhetetlenül szükséges szakorvosi diagnózisának adatai (ételallergia/ diabétesz)
Ø a pedagógiai szakszolgálat szakértői és rehabilitációs bizottság véleményét
Ø a tartós gyógykezelésére vonatkozó dokumentumot
A mini bölcsődébe 20 hetes kortól 3 éves korig történik a gyermekek gondozása-nevelése, gyermekétkeztetési feladatok ellátása. A mini bölcsőde ellátás területe Akasztó község közigazgatási területe.
A bölcsődei felvétel során előnyben részesül:
1. ha a gyermek szülője/ törvényes képviselője a felvételi kérelem benyújtását követő 30 napon belül igazolja, hogy munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll
2. a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek
3. a három vagy több gyermeket nevelő családban élő gyermek
4. az egyedülálló szülő által nevelt gyermek
5. a védelembe vett gyermek
Férőhely hiányában a benyújtott felvételi kérelmek a benyújtás időpontja alapján vezetett felvételi előjegyzésbe kerülnek. A gyermek felvételéről az igazgató dönt. A döntésnél figyelemvételre kerül a felvételi kérelem benyújtásának időpontja, az ellátás kezdetének kért időpontja, a gyermek napközbeni ellátására jogosultság feltételei. Az igazgató a következő nevelési évre benyújtott felvételi kérelmek elbírálásáról a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül írásban értesíti a szülőt, törvényes képviselőt. A döntéssel való egyet nem értés esetén a szülő, törvényes képviselő az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat. A mini bölcsődei felvétel elutasításának jóváhagyásáról, illetve a döntés megváltoztatásáról a fenntartó határozattal dönt.
A felvételi kérelem letölthető: akasztovi.hu
A részletes felvételi szabályzat olvasható: akasztovi.hu/
Akasztó, 2025. március 1.
A felvételi kérelem innen letölthető: pom-mini-felveteli-kerelem-2025-docx
igazgató
Kapcsolat
OM 027 663
Székhely: 6221 Akasztó, Szent István utca 67.
Igazgató: Madácsiné Végh Edit
Telefon: 06204922099
E-mail: akasztovi@kabel2.hu
Intézményünk nyitva tart: Hétfő - Péntek
7.00 - 17.00 őráig
Védőnői Szolgálat Akasztó
6221 Akasztó Szent István utca 1.
E-mail:
I.körzet: vn-akaszto1@kmk.hu
II.körzet: vn-akaszto2@kmk.hu
Háziorvosi Szolgálat
6221 Akasztó Szent István utca 1.
Család - és Gyermekjóléti Szolgálat
6221 Akasztó Nyúl utca 4.
Tel./fax: +36 78 451 150
E-mail: gyjsz.akaszto@kabel2.hu